Jak zatrzymać korozję w samochodzie?

akcesoria i części samochodowe
Zaczyna się od niewielkich, brązowych plamek, najczęściej w okolicach błotników czy progów. To pierwszy sygnał, że nasz samochód został zaatakowany przez rdzę. Jakie działania należy podjąć?
Drobne oznaki pojawiają się najczęściej po zimie, kiedy pojazd jest narażony na niemal ustawiczną wilgoć i działanie soli. Zbagatelizowane drobne ogniska korozji w krótkim czasie mogą rozprzestrzenić się po większym obszarze karoserii. Najważniejsze jest ich zlokalizowanie i pozbycie się niechcianego „gościa”. W tym celu należy zafundować naszemu samochodowi solidną kąpiel. Dokładne umycie podwozia i nadwozia pozwoli spłukać sól i łatwiej dostrzec zagrożenie. Można skorzystać z myjki ciśnieniowej lub – w przypadku podwozia – użyć kanału. Szczególnie narażonymi elementami są błotniki, progi i nadproża, podłużnice – wszystkie miejsca poziome, na których łatwiej jest wilgoci utrzymywać się przez dłuższy czas. Warto też przyjrzeć się podłodze wewnątrz samochodu, gdyż często woda z topniejącego śniegu dostaje się pod tapicerkę.
Po zlokalizowaniu zaatakowanych miejsc przystępujemy do ich zabezpieczania. Przy większym obszarze zaatakowanych płaszczyzn najlepiej jest powierzyć sprawę wykwalifikowanemu warsztatowi blacharskiemu. Mniejsze plamy możemy usunąć we własnym zakresie. Ważne jest, by wszelkie prace przeprowadzać w dodatnich temperaturach, wilgoć jest bardzo niewskazana. Na początek delikatnym papierem ściernym trzeba zeszlifować plamki rdzy. Nie powinien zostać najmniejszy jej pęcherzyk. Oczyszczone miejsca (czasem konieczne jest starcie lakieru aż do gołej blachy) malujemy farbą podkładową. W przypadku większych ubytków dodatkowo uzupełniamy je szpachlą. Po wyschnięciu całość szlifujemy do gładkości i po otarciu z pyłków nanosimy lakier właściwy i bezbarwny.
Oczywiście zapobieganie jest zawsze skuteczniejsze od zwalczania konsekwencji. W zamknięte profile warto więc co jakiś czas wstrzykiwać substancję zabezpieczającą – występuje ona w sprayu i aplikowana być powinna w specjalne otwory, lub – jeśli producent auta ich nie przewidział – w otwory technologiczne. Jednak najtańszym i najskuteczniejszym sposobem jest częste i dokładne mycie auta, gdyż czystość to największy wróg rdzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *